søndag den 3. februar 2013

#Farsbarsel 54 - Ligestilling i familien giver mindre sex

"Far, hvorfor handler det slet
ikke om mig i dag?"

"Fordi det ikke er for børn"
I de sidste dage har det lille valbyhjem været udfordret af lidt sygdom. Vi har alle sammen været lidt småsnottet og ungerne har haft en enkelt sygedag. Mit lille barselsobjekt er feberramt og sover nu sødt med en højlydt snorken.

Det giver jo så lejlighed til så meget andet, når Mor og Far pludselig får så meget søndagsfred forærende. Så jeg sidder og tænker på artikel som jeg læste i MetroXpress for et stykke tid siden, og som talte på positivlisten i forhold til at tage barselsorlov. Artiklen handlede om at Fædre på barsel får bedre sex - og mere til. Det er min klare fornemmelse, at det holder meget godt ;-) 


MEN..............

...måske skal man passe på med alt for meget ligestilling, så jeg vil lade opvasken stå og gå ud i haven og sparke til bilen, mens Mor broderer og den lille sover. Der er også alt for magen glas i opvasken, for vi havde gæstebud i går, hvor vi fejrede et forsinket nytår. Mens jeg går derude og styrker min maskulinitet vil jeg lidt tænke lidt over, hvordan jeg skal forholde mig til ovenstående artikel fra Politiken. 
Om der er en sammenhæng mellem mindre og bedre? 
Om der er forskel på Far og Mor?
Om der er forskel på amerikanere og danskeres eller det bare er os?

Eller om denne undersøgelse bare er lavet af en mand som heller ikke gider vaske op.

"Far, hvorfor skal vi gå ude i det kulden
og spise de her åndsvage buske?"

"Fordi det er maskulint, min ven"




Ingen kommentarer:

Send en kommentar