fredag den 4. januar 2013

#Farsbarsel 33- knægt på udsalg

I går havde knægten og jeg aftalt, at vi ville på udsalg. Mest for at se på lidt tøj til Far, for familiens sidst tilkomne var blevet så rigeligt begavet til jul.

"Vitus, vil du med på udsalg igen i morgen?
...Vitus....VITUS.....VITUS...VITUS..."
Imidlertid havde den lille vist glemt aftalen, for da vi kom afsted over middag valgte han at skrige i stedet for at sove, som far egentlig havde planlagt. Måske kan hans maskulinitet ikke bære at skulle shoppe på januarudsalg? Men det må han så lære af sin Far som er i kontakt med de femininesider af personligheden på lige det punkt.

Er der noget mere stressende end babygråd? Det erfarede Far i hvert fald endnu engang, at han ikke synes der er. Så efter et kort kig på vinduer kunne far godt mærke angstens sved ned ad ryggen eller hvad det nu var, men opgive måtte vi.

Først da vi kom hjem opgav den lille modstanden og faldt trygt i søvn på gulvet, for det er lidt udmattende med alt det skrigeri.

I dag har mor så forbamet sig over mig og sendt mig hele vejen ind til Købemhavn og helt alene, hvor jeg går og glor på vinduer og nyder min momentane frihed, med kun lidt skyldfølelse over at nyde at ha fri for min søn, midt i min barsel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar