mandag den 10. december 2012

#Farsbarsel 12 - Far, hvorfor er der forskel på drenge og piger?

"Far, hvorfor ka' alle mændene ikk' li mig?
Alle damerne aer mig på kinden og siger jeg er så sød,
men mændene lader som om jeg ikke er der
 og ham her er bare en rigtig træmand"

"jeg tror simpelhen ikke mændene tør vise omsorg
 fordi de er lidt bange for at virke feminine.
Det kræver nemlig ret meget MAND at være i kontakt
 med sine feminine sider, min søn.

og ham der skal du ikke undre dig over,
han er blot en sagnfigur som slet ikke findes."
DAG 8

"Micheeelll" sagde den 10 årige forleden aften, da jeg gik hjemad fra klassefest med hende i den ene hånd og barnevognen i den anden. Vi havde haft risengrød med til 12 personer og den var blevet færdigkogt på vej derover i barnevognen, så vi havde haft den historie med at fortælle om og mad skal jo have en historie for at være autentisk, så skålen var da også slikket helt tom.

"Micheeelll" lød det igen og jeg ved godt, at når hun spørger og trækker eee og lllll så langt ud som ellers kun en midtsjællender kan, så er der et tænksomt filosofisk spørgsmål på vej "lagde du mærke til at alle mine veninder synes Vitus var så sød og hele tiden ville dikke, dikke? men drengene gjorde det slet ikke, og de voksne damer sagde også alle sammen, at han var sød og ville holde ham, men det gjorde mændende ikke?"

"Hvorfor er der sådan en forskel på drenge og piger?"

Det kunne jeg  ikke helt svare på, eller i hvert fald ikke et enkelt svar, der ville tilfredsstille den 10 årige, men måske er det den forskel jeg er igang med at finde svar på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar