fredag den 14. december 2012

#Farsbarsel 17 - Du skal tidlig op i morgen

"Faaar, hvorfor er der ikke nogen
billeder af mig i dag?"
"Lille skat, far googlede lige
julefrokost og baby, for at finde
noget om barsel, men så kom det her frem.
Og så er du da vist den nærmeste til,
at vide Fars telefon smadrede igår da
vi legede på gulvet, ikk!"
DAG 12

Sidste fredag fortalte jeg om Mor, der skulle til julefrokost. Hun satte himmel og jord i bevægelse, fordi hun havde glemt sin telefon. Mor kunne nemlig ikke forestille sig, at man ikke kunne få fat i hende flere timer, mens hun var til firmajulefrokost.
For mig rejste det spørgsmålet om der er væsensforskel mellem mænd og kvinder. Om en mand ville have gjort det samme?

I dag er det nemlig Fars tur til at skulle til firmajulefrokost. Det er selvfølgelig blevet overvejet om det er ok, fordi det jo egentlig er en slags arbejde. Men Vitus synes godt jeg kan tillade mig det, selvom jeg har barselsorlov og når nu det passer ind i Mors kalender.

MEN vil Far i dag sige til Mor, inden han går til fest:

Nu skal du ringe, hvis han bliver ved med at græde?
Nu skal du ringe, hvis han får mere feber?
SMS'er du ikke lige hver time om hvordan det går?
Sender du ikke et foto, så jeg kan se jer mens jeg er til julefrokost?
Du skal altså sige til, hvis jeg skal komme hjem.
&
Husker du at....
-give ham mad?
-skifte ham?
-lægge ham til at sove?
-huske at børste tænder på ham?
-læse godnathistorie?
-og sørger for at storesøster...do.....do......do

Man ved det ikke, men jeg tror Far kysser familien farvel og sige, at han ikke kommer alt for sent hjem, så får han et kys af Mor og en bemærkning om, at nu husker du vi skal tidlig op i morgen fordi bla bla bla bla.......kan du hygge dig.

Ved ikke om det er noget kvindeligt, det der med at minde om, hvad man skal i morgen, som jo dybest set ikke har noget med i dag at gøre?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar